Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének.

Egy reklám tervezésekor a dizájn, funkciók, és biztonság mellett nagyon fontos cél, hogy "jól lássák az információkat". Mit jelent a jól látni? Egyszerűen azt, hogy észrevegyék az üzenetünket, megjegyezzék a cégünk nevét. Azaz maradandó élményt okozzunk a vásárlóban. És itt mindkettő fontos maradandó és élmény. Agyunk nem egyenletes módon dolgozza fel a képi információkat, hanem szakaszosan, bizonyos területeket kiemelve bizonyosakat pedig kevésbé alaposan. Emiatt a képernyő vagy egyéb felületek egészét nézve vannak ún. megkülönböztetett területek – ezek azok amelyek a szem és az agy fókuszában vannak, tehát könnyen és gyorsan észrevesszük őket -, és vannak perifériás vagy kevésbé jelentős részek – ezek azok amelyeket kevésbé vagy nem automatikusan dolgozunk fel, ami miatt könyebben "elsiklik" agyunk figyelme az itt levő információkról. Vajon hol lehetnek ezek a területek például ha logók elhelyezését nézzük?

Az amerikai arckifejezések szakértőjének tartott Dan Hill szerint ha például létezik egy hely amit ő egyszerűen csak "halálsaroknak" nevez, ami a felületek jobb alsó sarkában van. Ami amiatt is különösen érdekes, hogy a legtöbb nyomtatott hirdetés direkt marketing küldeménynél is előszeretettel használnak a logó elhelyezésére. Egy nemrég végzett kutatás alapján a jobb alsó sarok az a hely, ahova az emberek a legkevésbé figyelnek, sokszor el sem jutnak oda, hogy megnézzék az oldalunk jobb alsó területét. Hill kutatásai alapján mégis sokszor kerül a logó vagy más egyéb fontos információ a jobb alsó sarokba.

Hol a legoptimálisann elhelyezni a logódat?

A szemmozgás nyomonkövetésével kapcsolatosan végzett legújabb kutatások alapján a logó vagy márkajel elhelyezésének legoptimálisabb helye az oldal alsó- középső része

Miért?

Elsőre furcsának tűnhet ( mert a másik bennünk élő gyakorlat, a logó bal felső sarokba történő elhelyezése.) de az eredmények alapján könnyen belátható, hogy miért ez a legjobb hely. Hill és a kutatások alapján mire a látogató vagy vevő odaér erre a területre (alsó-középső rész) már rendszerint túl van a reklám bevezető szakaszán, és lehetősége van, hogy összekapcsolja a jelzett márkát vagy brand-et a leírt probléma megoldásával vagy egyszerűen az adott vásárlói igény kielégítésével.

Hogyan használd?

  1. Nézd át a reklámfelületeidet, és a weboldaladat, hogy milyen információkat helyeztetek el a jobb alsó sarokba.
  2. Rendezd át az oldaladat úgy, hogy, a probléma vagy vásárlói igény leírása előzze meg a márkád vagy logód, brand-et szimbólumát.
  3. Fogd meg a logód/márkád és a bevezető szakasz után helyezd el, lehetőleg az alsó középső szakaszon, középen, jól láthatóan.

Ha így teszel két legyet is fogsz egy csapásra. A látogatód először a legfontosabb információval fog találkozni -a vásálói igény vagy probléma leírásával – és miután már felkeltetted az érdeklődését akkor fog közvetlenül találkozni a márkáddal vagy logóddal, ami miatt sokka lerősebb asszociáció és emléknyom fog kialakulni benne ami növelni fogja, hogy tartósan emlékezzen a reklámodra és összekapcsolja a márkádat az ő vásárlói igényeinek megoldásával.

>